Pewien Pan - historia prawdziwa
Czy wiecie, że, powstanie sklepu i marki Pewien Pan ma swoje źródło w Teatrze Muzycznym w Łodzi? Można powiedzieć, że wyjście na spektakl teatralny wpłynęło na powstanie tej rodzinnej firmy. Jeden jesienny wieczór w roku 2009 skierował założyciela firmy Marcina Bogusławskiego na nową drogę.
Przeczytajcie poniższy tekst, a poznacie prawdziwą historię Pewien Pan.
Kiedy w polskim internecie tworzyła się modowa blogosfera, Marcin Bogusławski pracował dla marki Top Secret jako konstruktor odzieży odpowiedzialny za kolekcje męskie. Był wówczas blisko związany z codzienną modą męską, choć zawsze bliższa mu była klasyczna elegancja. Jak większość z nas śledził modowe blogi, które w tym czasie (rok 2009) dopiero raczkowały. Spodobała mu się możliwość własnych publikacji z wykorzystaniem narzędzi do tworzenia autorskich blogów. Nie zdradzając nikomu swoich zamiarów, Bogusławski uruchamia blog o nazwie Pewien Pan. Autor pisał teksty traktujące o klasycznych ubiorach, w tym także o ich historii. Wiele artykułów dotyczyło męskich dodatków, których używamy na co dzień. Pojawiły się teksty o historii krawata, fularu, poszetki czy wiązanej muszki.
W tym czasie nie myślał jednak o założeniu własnej firmy. Praca na etacie dawała nadal sporo satysfakcji, a pisanie bloga było czystym hobby.
Eleganckie dodatki dla mężczyzn
W pewien jesienny wieczór 2009 roku Bogusławski wybrał się wraz z żoną do Teatru Muzycznego w Łodzi na musical „Skrzypek na dachu”. Był tak zniesmaczony mało eleganckim ubiorem mężczyzn na widowni, że postanowił napisać w o tym artykuł pod tytułem „Teatr już nie dla eleganta”. Tekst pojawił się na blogu ponad dwa lata później, ale Marcin Bogusławski uważa, że to ten dzień pomógł mu podjąć decyzję o stworzeniu sklepu internetowego, gdzie każdy będzie mógł zakupić wiązaną muszkę, krawat czy poszetkę. Po dziewięciu miesiącach pracy i przygotowań 6 września 2010 roku zostaje uruchomiony sklep internetowy PewienPan.pl
Początkowa oferta sklepu była dość skromna. Oferowano tam wiązane muchy projektowane i szyte w warunkach domowych. Także pierwsze poszetki powstały w domu Bogusławskiego. Kroił i szył je ręcznie z koszulowej bawełny oraz jedwabnej satyny. Bardzo pomagała mu w tym żona, która ręcznie obszywała pierwsze sztuki. Należy nadmienić, że małżeństwo poznało się w szkole odzieżowej, zatem ich umiejętności krawieckie nie są przypadkiem.
Z każdym miesiącem asortyment sklepu online systematycznie się powiększał, a sprzedaż rosła. W 2012 roku firma nawiązała współpracę z importerem włoskich dodatków dla mężczyzn. Pojawiły się w sprzedaży jedwabne fulary, szale z drukowanego jedwabiu i wełny, skórzana galanteria. Sklep PewienPan.pl wykreował własną specjalizację, która pomogła mu w konkurencji z szeroką ofertą sklepów sieciowych.
Celem było stworzenie kolekcji asortymentu ekskluzywnego, ale w cenach przystępnych dla każdego. Pewien Pan miał odczarować mit, że jedwabny szal jest tylko dla bogaczy. To była misja, mająca na celu propagowanie klasycznej elegancji. Firma chciała mieć swój udział w kreowaniu smaku w ubiorze wśród polskich mężczyzn.
Okazało się, że droga wybrana przez założyciela firmy miała sens. Nisza rynkowa, w którą wpisała się marka, dawała spore możliwości, ponieważ męskie akcesoria zaczęły odgrywać ważną rolę w modzie męskiej. Coraz więcej mężczyzn zaczęło podchodzić do swojego wyglądu z większą atencją. Miało na to wpływ wiele czynników, w tym wspomniana wcześniej blogosfera. Coraz lepsze i bardzo profesjonalne blogi oraz kanały wideo mocno podniosły estetykę i jakość ubioru męskiego. Relacje z targów we Florencji wyniosły polską modę męską zdecydowanie wyżej niż kiedykolwiek.
W latach 2014-2016 Pewien Pan, to już nie tylko drobny butik online ze skromną ofertą dodatków, ale mocno rozbudowany sklep z naprawdę sporą kolekcją. Pod koniec roku 2015 sklep internetowy posiadał już ponad 1200 artykułów. Produkty pochodzące od polskich dostawców stanowiły 75% oferty, pozostałe kupowano za granicą w tym głównie we Włoszech.
W związku z dynamicznym rozwojem firma decyduje się na otworzeniu sklepu stacjonarnego oraz rozszerzenie asortymentu także o elegancką odzież męską. Wiosną 2016 Pewien Pan otwiera sklep na Zielonej 30 w Łodzi.
Pewien Pan stale poszukuje wyróżników do swojej oferty. Nawiązano stałą współpracę z włoską tkalnią, która w tym roku wykonała już szóstą kolekcję tkanin krawatowych, z których pod Neapolem są szyte modne krawaty. Dzięki temu marka może się szczycić produktem unikatowym i jedynym w swoim rodzaju.
To samo dotyczy pasków męskich czy innej galanterii. Wszystkie produkty z logo charakterystycznego pana w meloniku, który w ręku trzyma parasol, mają swoją wyjątkowość. Wyraża się ona w dobrej jakości surowców oraz niemal rzemieślniczym wykonaniu, ponieważ wiele z produktów marki jest produkowana w niewielkich wolumenach, przez lokalne firmy. Dobry przykład stanowią popularne w sklepie szelki męskie zapinane na guziki. Od 2012 roku Pewien Pan współpracuje w tym zakresie z polskim rzemieślnikiem. Dowodem jakości szelek od Pewien Pan jest fakt, że firma nie odnotowała reklamacji na ten produkt!
Sklep stacjonarny Pewien Pan
Pomysłem na wygląd wnętrza sklepu stacjonarnego był wyjazd do Londynu. Inspiracja miała nawiązywać do angielskich klubów dla dżentelmenów, gdzie Klient miał poczuć zapach whisky oraz cygar. Projektem zajęła się architekt Monika Augustyniak, która idealnie przelała wytyczne na pierwszą wizualizację butiku. Ciemne meble oraz drewniana podłoga miał kontrastować z lekko śmietankowym kolorem sufitów, oraz ścian. Metalowe okucia pomalowano na czarno, ale perełkę w wystroju stanowią okrągłe schody ze stopniami z mahoniu. Pomimo ciemnych mebli sklep jest świetnie oświetlony, a ściana kolorowych poszetek niesamowicie rozświetla wnętrze.
Wraz z otwarciem nowego sklepu Pewien Pan stworzył własną kolekcję autorskich poszetek. Włoska firma wykonała na jedwabiu wzory zaprojektowane przez łódzką graficzkę Agnieszkę Wójciak. Były to grafiki pokazujące łódzką architekturę, wpisaną w secesyjne bordiury. Kolekcja miała mieć charakter jednorazowy, czyli tak zwana kolekcja limitowana, jednak poszetki tak bardzo spodobały się Klientom, że jest do dzisiaj cyklicznie powtarzana.
Na wieszakach pojawiła się wreszcie elegancka odzież męska – garnitury, płaszcze, spodnie i marynarki. Wszystko wyprodukowane w Polsce na zamówienie marki Pewien Pan. Jesienią 2017 sklep pokazał swoją pierwszą dużą kolekcję swetrów męskich, która została przyjęta ze sporym sukcesem. W bardzo atrakcyjnych cenach sprzedawano klasyczne swetry męskie z wełny merynosów.
Sklep on-line z elegancką odzieżą męską
Od roku 2018 eleganckie dodatki oraz odzież męska w sklepie Pewien Pan były uzupełniane o odzież o nieco niższym poziomie formalności. Firma zrozumiała, że jej Klient czasami potrzebuje nieco luzu, wychodzi na spacer z psem, czy odwiedza siłownię. Chcąc utrzymać swojego na co dzień eleganckiego Klienta, wprowadzono do oferty dodatki, buty oraz odzież w stylu smart casual. Nie chciano jednak powielać projektów, które bez problemu można kupić w popularnych sklepach w galeriach, dlatego firma zapragnęła zaangażować w proces projektowania kolekcji swoich Klientów.
W tak oryginalny sposób zaprojektowano pierwszą kolekcję spodni chino, która w 2018 roku zadebiutowała w ofercie marki. Personel sklepu przez kilka tygodni prezentował Klientom próbniki tkanin na spodnie. Do produkcji weszły te tkaniny, które zdobyły najwięcej ich głosów. Dzięki temu uniknięto nietrafionych kolorów, a kolekcja do dzisiaj jest firmowym evergreenem.
Rozwój marki Pewien Pan
Tak rozbudowana kolekcja zmusiła firmę do zmiany platformy sklepu online oraz zainwestowania we własne studio fotograficzne, w którym robione są zdjęcia produktów na stronę sklepu internetowego. Takie rozwiązanie zdecydowanie obniżyło koszty oraz skróciło czas na publikację oferty w sklepie online.
Firma bezkompromisowo podąża za wytyczonym celem. Strategia rozwoju stworzona w 2016 roku zakładała zbudowanie drugiej gałęzi firmy opartej na krawiectwie miarowym w tym także przez internet. Ponieważ właściciel firmy jest krawcem, był to jak najbardziej naturalny element układanki.
Ważną inwestycję stanowiło zaprojektowanie oraz uruchomienie w 2018 roku internetowego konfiguratora koszuli szytej na miarę. Bezpośrednio przez stronę internetową sklepu online Klient łączy się z platformą, za pomocą której samodzielnie projektuje i składa zamówienie na wysokiej jakości koszulę na miarę. W ten sposób firma pokazała swoje zrozumienie dla postępu usług online oraz podkreślenie kierunku rozwoju związanego z tworzeniem męskiej odzieży personalizowanej.
Kolejny krok milowy w rozwoju marki Pewien Pan to otworzenie drugiego sklepu stacjonarnego połączonego z atelier krawieckim. Od 7 grudnia 2019 roku pod łódzkim adresem przy Nawrot 7, szyje się garnitury na miarę, a także męskie koszule.
Wraz z pracownią działa sklep z ofertą produktów od Pewien Pan. Dzięki takiej synergii, Klienci kupujący tutaj spodnie, płaszcze, garnitury czy koszule mogą liczyć na szybkie poprawki krawieckie.
RELACJA Z OTWARCIA ATELIER BOGUSŁAWSKI:
Marka Pewien Pan dzisiaj
W tej chwili Pewien Pan, to rodzinna firma prowadzona przez jej założyciela Marcina Bogusławskiego, która sprzedaje eleganckie dodatki i odzież męską w internecie oraz dwóch sklepach stacjonarnych w Łodzi. To także pracownia krawiecka działająca pod szyldem Bogusławski Atelier Krawieckie, zapewniająca swoim Klientom możliwość uszycia garnituru lub koszuli na miarę, a także oferująca szybki serwis poprawek krawieckich. Produkty Pewien Pan w dużej części pochodzą od polskich producentów i są produkowane na indywidualne zamówienia Klientów. Dużą część dodatków męskich firma produkuje także we Włoszech.
Marka pozycjonuje się jako dostawca eleganckich dodatków i odzieży męskiej skierowanej do grupy Klientów, stroniących od marek sieciowych. Poziom cenowy w stosunku do podobnych firm można określić jako konkurencyjny, z zachowaniem tej samej jakości jak marki segmentu premium.
Firma stawia na personalizację oraz kompleksową obsługę Klienta, oferując możliwość zamówienia koszuli na miarę przez internet oraz prowadząc profesjonalną pracownię krawiecką w Łodzi.
Pewien Pan korzysta z nowoczesnych kanałów sprzedaży oraz komunikacji z Klientami. Ma regularnie prowadzone profile w mediach społecznościowych takich jak Facebook czy Instagram. Internetowa wizytówka w wyszukiwarce Google jest stale aktualizowana i podaje wiarygodne informacje o godzinach pracy, możliwości dojazdu do butików w Łodzi, a Klienci chcący odwiedzić butik na Zielonej 30 mogą nawet skorzystać z wirtualnego spaceru.